fredag 13 april 2012

babbel

Igår bestämde jag mig för att vara frisk, tog en promenad till S och umgicks med henne och barnen lite, fikade och var ute på gården och rastade barn med spring i benen.
Underbart väder igår, 15 grader i solen och blommande gräsmattor, kändes som våren var tillbaka. Men icke, idag vaknade man av regnet mot fönstret, och det har fortsatt regna konstant sen dess, grått och tråkigt.

Framåt kvällen blir det att gå till J och köra lite kinect,kul som fasen.

Mycket glad för min väns skull, som köpt sig en lägenhet, efter allt skit behövde hon det ljuset i sitt liv. Grattis!

Det vankas två vinhelger framöver en bit norrut, ser fram emot mycket.

Impuls köp är nåt jag är ganska bra på, igår kväll satt jag i soffan och hitta några gamla chips jag började äta, och tänkte att näe fan, nu ska det blir ordning på det här som stör, så mitt i chipsätandet köpte jag mig en crosstrainer, som levereras på måndag, dock en begagnad, men vad gör det. Sen gäller det bara att flytta och få fingrarna ur och använda den också.

Flytten närmar sig nu, ser fram emot den med blandade känslor,mest bra känslor.
Men det kommer bli ensamt, från att varit sambo i 2 år, till att flytta hem till mor, till att bo själv.
Förr var jag van vid ensamheten och trivdes med den, nu måste jag hitta ett sätt att trivas med den igen.
Ska iaf bli mycket roligt att packa upp och möblera och få bestämma helt själv, göra det till mitt, till mig.


"Solen står högt över taken och vinden har vänt
isen har smält och det luktar som vår"


Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar